onsdag 25 juli 2007

Hata köer!

Jag är inte personen som står i kö. Det stör mig nåt oerhört att behöva stå still och vänta på min tur och jag gör det bara i absoluta nödfall, t.ex på apoteket eftersom arga pensionärer i grupp är bland det värsta som finns. Även köerna i mataffärerna kan jag respektera eftersom så många arga människor i grupp är läskigt.
Däremot respekterar jag aldrig krogköer. I stockholm är det ju mest en stor klump med människor utanför nattklubbarna och att då ställa sig längst bak och vänta på sin tur är ju korkat. Nä där är det bara att plocka fram de sylvassa armbågarna och tränga sig längst fram. Detta är jag lite av en expert på om jag får säga det själv. Väl framme syns jag ganska väl med tanke på mina 178 cm.
Toalettköer är en annan kö som många människor snällt sållar sig till och väntar. Men, herregud är kön hur lång som helst och jag verkligen i behov av en toalett då respekterar jag inte denna heller utan tränger mig glatt förbi med massa små snälla ursäkter om att jag bara ska titta mig i spegeln, och om ingen tar mod till sig att säga stopp så är man ganska snabbt framme vid en toalettdörr och det är bara att gå in. De jobbiga är väl att komma ut och inte bry sig om de elaka kommentarerna om ens hårfärg och sexuella umgänge. Det klarar inte alla mina vänner om man säger så. ;)

Just nu står jag dock i den värsta av alla köer.
BOSTADSKÖN
Jag söker studentbostad och p.g.a. diverse missförstånd står jag nu ganska långt bak. typ som bäst på plats 80 av 92.
HOPPAS att jag hinner få en bostad innan den 31 augusti....
Vi får se hur det blir med den saken eftersom det tyvärr inte går att tränga sig i en elektronisk kö. Jag som är ett så stort fan av teknologi och så sviker den mig på detta sätt.
Nä som jag har sagt många gånger förrut och som många har irriterat sig på och en göteborgare skrivit upp i sin citatbok:
Köer är för idioter

Inga kommentarer: