onsdag 25 juli 2007

Listerine - både kul och användbart!

Min familj är inte som andras, eller så är den det bara att andra människor inte berättar om de galna saker som ens familj gör.
I måndags inhandlades den omtalade munsköljen Listerine på apoteket och på tisdag morgon var det dags för hela familjen att skölja munnen med den gröna vätskan som ska motverka plack och dålig andedräkt. Vi märkte då att den var extremt stark och jag tror inte att nån av oss fyra i familjen klarade av att ha den i munnen i de 30 sekunder som man bör.
Hela dagen gick vi runt och surade lite för att vi inte hade klarat detta så mamma kom på den briljanta idén att vi skulle tävla om vem som klarade av att ha Listerine i munnen längst.
Kl. halv tolv på kvällen innan det var dags att sova stod det fyra snapsglas med exakt lika mycket munkskölj i varje.
På nedräkning av pappa tog vi alla in vätskan i munnen och började gurgla medan lillebror tog tid.
Jag förlorade, såklart. Har en väldigt känslig och liten mun enligt den ursäkt som jag kastade ur mig lika snabbt som munsköljen hamnade i handfatet. Mamma kom näst sist och lillebror och pappa tävlade tappert om första plats i denna underbara tävling. Pappa vann dock till slut efter att ha klarat 36 sekunder.
Galet eller hur?
Sånt här roar vi oss med när vardagen blir alltför långtråkig. Kanske ett litet sommartips till alla som inte vet vad de ska göra med sin familj. Ni får en fräsch mun samtidigt som ni roar er med de ni tycker bäst om!

Inga kommentarer: