torsdag 28 februari 2008

Chef kanske vore nåt?

Jag har alltid haft en liten dröm om att få bli chef. Alltså få bestämma över folk, vara spindeln i nätet och lite så där allmänt maktgalen. Har nästan prövat på det som föreståndare på ett café men det var ju inte på riktigt och jag sög ganska hårt. Men man ska inte bli chef när man prcis gått ut gymnasiet, det är bara korkat.
Idag hade vi världens mest inspirerande föreläsning om ledarskap och den var så grymt bra och föreläsaren också otroligt bra. Nu tror jag nog alla som läser med mig vill bli chefer. Så om 5 år kommer 450 nyutexaminerade ekonomer och vill ta över världen. Problemet är bara att jag inte vet vad jag vill bli chef över för företag. men det är ett senare problem... Eller förresten jag har ju redan en affärsidé som jag ska starta upp nästa vår men det är inget jag vill lägga ut på internet bara så där.

Här kommer dock en bild som förklarar varför jag inte borde få bli chef. Jag kan aldrig hålla mig nykter eller i.a.f. se nykter ut...
PS. Tjejen till vänster på bilden är min kompis D's syster och mannen brevid glömde sin slips hemma hos oss eftersom de två turtur duvorna sov i MIN säng.....



puss från den onyktra tjejen till höger

Inga kommentarer: