lördag 3 november 2007

Döm mig inte!

Nu har jag klarat av mig första tenta och troligtvis ser det ut som om jag 'även kommer få göra mitt livs första omtenta i slutet på November. Ingen hemresa den helgen alltså. Jag som faktiskt har längtat hem!!
Har jobbat mellan 10 och 17 idag. Var riktigt kul att tvinga upp P så tidigt. Han var nog fortfarande lite full och stapplade hem med en pilotmössa och labbrock på pakethållaren. Själv satte jag mig på bussen som jag hade räknat ut skulle ta mig i tid till jobbet. Borde ha kommit ihåg att det är Lugna Lund och inte stressiga Stockholm som jag bor i. Bussen tog 20 min längre tid än vad jag hade trott och än vad internet hade sagt. Folk är så sjukt sega och jag ville bara skrika på de men så kan man inte göra här.
Fick förresten världens kris inatt när jag kom hem efter vår UU-sittning. Känns som om hur jag än försöker bevisa motsatsen så dömmer alla mig bara efter min hemstad. Känns riktigt orättvist och jag är så trött på det att jag snart kommer börja förneka mitt ursprung. Jag är nämligen inte alls som folk är på min ö. Kändes som att en propp gick ur mig och jag är verkligen glad för att F fanns där och stöttade mig när jag krisade. Folk borde sluta dömma varandra efter utseende eller hemstad! Det spelar ingen roll!!!
Ja nu fick jag ur mig det iaf.

Här är förresten jag framför mitt hem hela förra veckan.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej

Fin blog du har. Kom lige til at se mig lidt omkring og så dit indlæg om dine Acne støvler, og så billedet af dig nedenunder. Er de ikke bare fantastiske? Har kigget efter dem overalt, men kan ikke finde dem i min size. Hvor har du købt dine, vil blive glad hvis du kunne hjælpe mig med at finde dem?

Hej hej

Christina

Anonym sa...

nej visst ar det hemskt... har har tjejerna (de svenska da fortsas) sagt att "a emma du ar sa himla go och trevlig FAST du kommer fran den dar "on". " ja, vad ska man saga liksom?
vad gor en omtenta? Spillerill spillerall. kampa pa.
puss

Lisabeth sa...

Chrisitna: Köpte mina Acnestövlar i deras butik i sthlm. Råkar vara säljare på en Butik som heter Spirit här i Lund som även har butiker i Malmö, Helsingborg och köpcentrumet Väla utanför Helsingborg. De butikerna har Acnestövlarna allihopa men det börjar bli onte om storlekar. Hoppas du hittar de! De är så sjukt fina och riktigt bekväma!

Emma: Ja visst är man trött på att folk blir förvånade över att man är trevlig och en omtenta får man väl leva med.
puss

Anonym sa...

Hejsan sötnos!
Förlåt att jag inte har hört av mig på ett tag, det är måttlogt galet här. Men det är ju så jag vill ha det. Älskar livet och har gjort så sen jag kom hit i princip.
Det låter ju som om du har det bra också. Grattis till första tentan, tror inte en sekund på omtenta, fastän jäklar vad ekonomin kan vara knepig ibland. Jag pluggar ju också det, ekonomi, matte, politik, sociologi, business och franska. Full fart, men matten är knepig, fastän kanske inte för dig mitt lilla geni.
Var i westport i helgen och festade gärnet. Kan vi inte snacka på skype nån dag?
Miss you! Puss Puss Puss Mickan
PS Är du hemma i jul? Jag kommer hem den 14e DS