måndag 19 november 2007

Ja det är fest på pepes bodega!

Den här helgen har gått i partyns tecken. F (min rummis) fyllde 20 och det skulle självfallet firas! Började i fredags med att hennes kompis J kom ner från sthlm. Vi åt middag tillsammans några stycken och efter en hel del vin och kladdkaka bar det av in till Lund för att utforska en ny nattklubb som skulle öppna. Vi var fruktansvärt snygga allihopa men fick världens diss i dörren. En kille med det största Stureplanskomplex och äckligaste backslicken jag någonsin sett sa att det tyvärr var 21 idag. Vi ifrågasatte det lite men gick sen. Då blev äckliet tvungen att släppa in ett gäng gamla tanter (30+) och vi kunde inte låta bli att skratta högt åt honom och fråga om han var nöjd nu. Han såg lite besvärad ut. haha!
Vi tog oss till Tegnérs och dansade tills vi knappt kunde stå på benen. Sen blev det taxi hem och jag drog direkt till P som satt och spelade Guitar Hero hemma. Skönt att få vara hans lilla fyllo ibland ;) Tydligen missade jag dock det bästa som hänt här. J från sthlm låg i F:s säng och skrek den härliga ramsan "Ja det är fest på Pepes Bodega!" Han verkade inte riktigt bry sig om våra grannar som kanske ville sova klockan 3 på natten?
På lördagen kravlade jag mig upp och sprang till bussen för att jobba. Gick väl ganska bra även om det var totalt korkat att jobba i samma skor som hade dödat min fötter kvällen innan. Men de är ju så fiiiiina ;)
Lördags kvällen spenderades med sittning på Malmös och ännu mer Pepes ramsor. Och en hel del Lambo. Stackars Lill-O som blev tillsagd för att han var för full trots att det var personalen som hade tryckt i honom sprit.
Jag avslutade kvällen på rockklubben Dirty Frank och det finns inget härligare än att dansa stenhårt till Mando Diao!
Blev tidig hemgång (1) och lite Guitar Hero på fyllan. Jag är verkligen grym....
Nu är det dags att promenera hem till P och utmana honom på "Hit me with your best shot"! eller varför inte "Talk dirty to me"? ;)
puss

Inga kommentarer: