onsdag 21 november 2007

Borta bra men hemma bäst (?)

Imorgon åker jag hem! Eller typ, alltså det här är ju hemma, men hem till mitt andra hem. Till föräldrarna och sängen som ajg sovit i i 14 år! Men det finns en liten hake. Behöver ju en biljett också.... Kände inte direkt för att betala överpris på en SJ biljett så jag räknar med att kunna köpa en sistaminuten biljett. Men de har ju SJ slutat med så nu sitter jag och håller tummarna för att min tradera auktion ska gå som den ska. SJ är så smarta! Utyttjar sitt monopol och får folk att betala efter sin högsta betalningsvilja. (Andreas Bergh skulle bli sååå stolt! Jag är en hejare på Microekonomi)
Hoppas verkligen på att få åka hem. Kommer sakna P men vi ses ju jämt så vi kanske behöver lite paus också. Kanske bara är bra?
Ikväll är det tacksittning på VG (Västgöta nation) Jobbade där för tre veckor sen och som tack får man en trerätters middag och en himla massa sprit. Kommer inte dircka så mycket men maten ser jag verkligen fram emot. Härligt med gratis mat nu när plånboken ekar tomt i slutet på månaden.
Jag och T är iaf nästan klara med vårt arbete som ska in imorn. Om det är nån som är intresserad av att läsa en Makroekonomiuppsats om Sverige och FInlands kris på 1990-talet och hur de tog sig ur den så är det bara att höra av sig ;)
Nu ska jag snart cykla iväg till T. Inte kul att ge sig iväg på cykel i den här kylan.....
Puss

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan snygging!
Det låter ju som om du har det hur bra som helst. lund verkar ju inte vara så pjåkigt. Det låter mysigt med P.. jag har ingen p-vän än så länge men jag har träffat en väldigt begåvad argentinare lite då och då... hehe även singelbrudar ska väl ha lite skoj. Läste just att du åker hem den 19e.. toppen toppen jag är hemma från den 14e så då kan vi ju verkligen få lite kvalitetstid!!!

.. don't be lonely.. du kan ju alltid skriva ett långt härligt mail till mig..
Love Mickan